V Australských Alpách – Sníh poprvé v životě!

Výlet do Rakouska

V lednu jsme se rozhodli přijet z Bali do Čech, abychom zas viděli moji rodinu, přátelé a především vyřešit můj zdravotní problém. A protože to celé vyšlo na leden, kdy je v Evropě zima a já jsem sníh neviděla přes 3 roky, Matty ho neviděl ještě nikdy!! vyjeli jsme do Rakouských Alp na 7 dní!:)
Ubytování jsme měli v Mayrhofen – Hippach, Matty si půjčil snowboard, já lyže a vše bylo připraveno vyzkoušet sjezdovky v areálu Zell am Ziller!

Cesta zabere zhruba 5 hodin z Prahy a jste tam!:)
Já jsem rozhodně víc plážový typ než zimní a to samé platí pro Mattyho, ale byla jsem nadšená z toho, že si postavíme iglu, z těch nádherných výhledů na Alpy a nejvíc jsem se těšila, až Mattymu poprvé ukážu sníh – na jeho reakci!

První den jsme si koupili jen vstup jedenkrát nahoru a dolů, protože já měla čerstvě stehy v ruce a Matty si potřeboval ošahat sníh, snowboard, podívat se, jak fungují vleky atd. Takže jsme blbli na dětským plácku, posedávali v restauraci na vrcholku sjezdovky uprostřed Alp s tím nejkrásnějším výhledem, pili pivo a Aperol Spritz a byli nadšení, jak dlouho drinky vydrží studený oproti Bali a překvapený, jak rychle vám vystydne jídlo v tomhle počasí:D

Většinou bylo kolem -5°C až -12°C. Sluníčko a nadhérně!

Druhý den už jsme si koupili celodenní skipass a šli do lyžování pořádně – a zamilovali si to!

Na první mapce je, kde se Matty učil.

Druhá mapka je místo Rastkogel, kde jsme si to užili snad nejvíc. Je tam nádherná dlouhá sjezdovka nazvaná Route 66, ze který jsou dechberoucí výhledy, ale některý úseky jsou vcelku prudký červený sjezdovky, který nejsou úplně nejvhodnější pro začátečníky. Ale dali jsme to sešoupali jsme to a za ty výhledy to stojí!

Na poslední mapce je ledovec Hintertux, cože je mimo jiné sjezdovka, na který najdete sníh celoročně a je to jedna z nejvyšších sjezdovek v téhle oblasti. Lyžování tady můžete zkombinovat s výletem do ledové jeskyně, ke které patří i projížďka lodí uvnitř jeskyně po ledovcovém jezeře.

Když si koupíte celodenní skipass, máte vstup na všechny vleky a sjezdovky v té konkrétní oblasti, takže si vezměte mapku dole u pokladny a už si jen plánujte trasy!:) Pak se už jen snažíte najít tu konkrétní kabinku, vlek a sjezdovku, jaký jste si naplánovali, abyste neskončili někde na černé sjezdovce bez cesty zpět:D – ta by se sešoupávala dolů hůř…

Byla jsem mile překvapená, že jsem lyžování po těch nějakých 7 letech nezapomněla a moc moc pyšná na Mattyho, jak rychle zvládnul ovládat snowboard a sjíždět téměř cokoliv! Pravděpodobně mu napomohli znalosti ze surfu a nějaký talent, se kterým se musel narodit:)) V každém lyžařském středisku si můžete vybrat ze spousty druhů skipassů, můžete si koupit jednodenní, týdenní, 5 dní lyžování v jednom týdnu a tak dál, ale každý den vždy otevírají kolem 8:30 – 9:00 a zavírají mezi 16:30-17:00.

Náš ideální den vypadal zhruba takhle:

• ráno snídaně doma a rozhodování nad mapkama, kam dneska pojedem
  • pak vyrážíme na sjezdovku a lyžujem – snowboardujem až do oběda
  • zastávka v nějaké restauraci přímo na sjezdovce ↓

Můžete si dát ledově vychlazené pivo a nebo jednu z typických Rakouských specialit. Takové jedno “URČITĚ VYZKOUŠEJTE” je Bombardino, což je horký sladký nápoj, který se dělá ve třech variantách. Moje nejoblíbenější je Calimero – Brandy, vaječný likér a espresso. ŇAM!!

K obědu doporučuju vyzkoušet:

Germknodel (jeden velký sladký knedlík, plněný borůvkovým džemem, zalitý vanilkovou omáčkou a sypaný mletým mákem)
Gulash soup (horká gulášová polávka s hovězím masem, bramborama, cibulí a podávaná s chlebem)
Kaiserschmarrn (sladké palačinky, natrhané na kousky, posypané cukrem, skořicí a podávané s jablečným pyré)
Kasespatzle (kousky těsta se spoustu sýra a se smaženou cibulkou)

Když jsme po jídle a máme zas energii, jdeme ještě na chvíli zpátky na sjezdovky, blbnout, jezdit a předhánět jeden druhýho.

Kolem 4 odpoledne můžete odhodit snowboard a lyže a zajít si na pár právem zasloužených skleniček do jedné z mnoha restaurací na sjezdovkách, které se kolem půl 4 přemění na bary s hudbou na plné pecky, spousta drinků a tančících lidí:)

Když jsme měli den, kdy jsme byli unavení (a omlácení) z ježdění, dali jsme si pauzu od sjezdovek a zůstali na chatě. Stavěli jsme tolik očekávané iglu, sněhuláka a nebo jen tak blbli ve sněhu, dokud jsme nebyli úplně promrzlí, promočení a zralí tak akorát na horkou sprchu:)

Jeden krásný výlet autem, co můžem jen a jen doporučit, je výlet na vodopády (čekali byste něco jinýho ode mě, než vodopády?) Krimml – tak hodinku z Mayrhofen. Nám počasí zrovna úplně nevyšlo, popravdě sněžilo tak hustě, že jsme ty vodopády skoro ani neviděli a to nemluvím o řízení auta v týhle sněhový bouři, kdy Mattyho zkušenosti se řízením ve sněhu jsou nejblíž asi tomu, že umí řídit v písku na pláži. Řetězy jsme viděli oba poprvé natož nasazovali, ale vše jsme zvládli a máme zas o jednu vtipnou historku navíc!

Každopádně výlet je to krásný a dokážu si představit, že při lepším počasí a nebo třeba na jaře to musí být úplná nádhera:)

Po cestě zpět do Prahy jsme se ještě rozhodli, že si uděláme zajížďku a vezmem to přes nejstarší Rakouskou vesničku Hallstatt.
Je to krásná alpská vesnička z 16. století, je položená na jezeře a známá svými světově nejstaršími solnými doly. Do těchto dolů se můžete podívat, dokonce do nich můžete sjet po takovém…tobogánu řekněme, můžete mrknout do místního muzea, projít se po Skywalk až na vyhlídku a nebo jíst po stezce přes ledovcové zahrady až k vodopádům.

Základní informace o Rakousku:

Hlavní město je Vídeň
Oficiální jazyk je Němčina
Měna je Euro (1 EUR je 25,4)
Pro jízdu na dálnici musíte mít dálniční známku – 10ti denní stojí 9 EUR (229 czk) a můžete ji koupit na benzínkách
Na většině benzínek si pro použití záchoda musíte koupit lístek za 70 centů (18kč) ale pak jej můžete využít jakožto voucher na nákup v hodnotě 50 centů (12 kč) a to i na jiných benzínkách
Celodenní skipass stojí okolo 52 EUR (1321 czk)

Koukni kde a za kolik se můžeš ubytovat TU

Doufám, že se vám článek líbil a třeba vás i inspiroval se vydat do Rakouska a nebo někam jinam.